My new discovery

Nu credeam ca voi zice asta vreodata, da-mi place muzica tiganeasca/lautareasca. Bine, nu chiar toata, dar in special cea instrumentala e dementiala. Muzica asta transmite o mare bucurie…

Ii admir pe tigani pentru calitatea asta a simtului muzical cu care sunt inzestrati. Te uiti la mosul de x de ani cum canta la vioara cu atata usurime de zici ca-i o jucarie. Si sigur n-a avut ce scoala, conservator sa aiba. Si nu ca as fi eu vreo profesionista a vioarei, dar ceea ce canta nu-i lucru usor.

Ii ridic acum in slavi pe tigani ca mi se pare ca pronuntand cuvantul asta, numai la lucruri negative se gandeste lumea, dar pentru mine calitatea asta  (muzicala) sta in fata si nu chiar toti sunt o apa si-un pamant.

Acum vreo 3-4 ani am fost intr-o zi frumoasa de vara sa vizitez un sat doar de tigani si mi-a placut la nebunie. Desi am fost avertizata sa am “mare grija”, m-am simtit cel mai in siguranta si oamenii s-au dovedit a fi f primitori. Faceam un sondaj de opinie cu inca o prietena astfel incat trebuia sa mergem din casa-n casa. Majoritatea ne invitau (eu nu pot sa folosesc majoritatea cu singular cum zice gramatica lb romane ca nu-mi suna bine) la ei in case, ne serveau cu ce aveau (apa, dulceata, fructe din gradina). Vedeam ca nu au conditii prea bune de trai, dar macar toti aveau tv si antena parabolica hahahaha

Si acum eu personal stiu un baiat de etnie roma cu care am vorbit de cateva ori si mi-a explicat ce si cum. Si pt mine baiatul asta e un exemplu si il admir ff mult. Singur si-a ridicat casa din chirpici (o camera si o bucatarie), merge la postliceala la seral, e bun intr-ale IT-ului si are si doi copii destul de maricei. L-am intrebat daca si-a facut prieteni la cursuri si mi-a zis ca nu prea, dar ca e obisnuit cu asta, ca tot timpul a fost evitat de ceilalti colegi de-a lungul scolii, dar ca acum nu-l mai deranjeaza. What can I say??

Mai jos e o mostra (hai doua) din minunata muzica pe care dansam azi prin casa intr-un mare stil 🙂 Enjoy x

Taraful Haiducilor

Taraful Haiducilor 2

Leave a Reply

